آماده‌باش مدیریت بحران برای راهپیمایی اربعین | زائران مراقب تصادف و گرمازدگی باشند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از آماده باش همه دستگاه های امدادی برای برگزاری ایمن مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از آماده باش همه دستگاه های امدادی برای برگزاری ایمن مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۸۰۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره تمهیدات مدیریت بحران کشور برای راهپیمایی اربعین گفت: «قرارگاه اربعین» برای هماهنگی امور مربوط به این بازه زمانی خاص در وزارت کشور ایجاد شده و بیشتر اقدامات آن مربوط به برقراری امنیت در این مراسم است. اما علاوه بر مسائل امنیتی، در حوزه امدادی و خدماتی نیز اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: سازمان‌های مربوطه مانند جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس کشور، راهداری و پلیس از یک ماه قبل اربعین تا یک ماه بعد از اربعین در حالت آماده‌باش قرار دارند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند. به عنوان مثال از یک ماه قبل اربعین، از وضعیت ایمنی جاده‌ها بازدیدهایی صورت می گیرد و اقدامات لازم برای ایمنی آنها انجام می‌شود. همچنین جمعیت هلال احمر نیز علاوه بر پایگاه های دائم خود، از یک ماه گذشته در جاده‌ها، مرزها و حتی برخی شهرهای کشور عراق حضور دارد و پایگاه‌های سیاری برای انجام خدمات امدادی راه‌اندازی و تجهیز می‌کند. سازمان اورژانس و پلیس نیز در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

ظفری گفت: سایر دستگاه‌ها مانورهایی برای هرچه بهتر و منظم‌تر انجام دادن وظایف خود در مراسم اربعین ترتیب می ‌هند و تمرین می کنند و همه این اقدامات تحت نظر قرارگاه اربعین در وزارت کشور برنامه ریزی و اجرا می‌شود که سازمان مدیریت بحران کشور نیز عضوی از آن است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها در استان های مرزی افزود:در استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه،آذربایجان غربی و کردستان که مرزهای ما وجود دارند و زائران برای خروج و ورود به کشور عراق از آنها استفاده می کنند؛ اقدامات کمی حساس تر و پیچیده تر نیز است. به همین دلیل نیز در استان های مرزی، همه دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند و چندین هزار نفر هرساله در این ایام مشغول خدمت رسانی به زائرین هستند تا ان‌شالله خدمات خوبی را به زائران امام حسین(ع) ارائه کنند.

ظفری در پاسخ به این پرسش که بیشترین اتفاقی که برای زائرین رخ می دهد؛ چیست؛ گفت:در بازه زمانی ۱۰ ساله، تصادفات، بیشترین حوادثی است که برای زائرین رخ می‌دهد، زیرا جاده های عراق نیز شرایطی مناسبی ندارد  اما در سال گذشته، میزان گرمازدگی ها نیز افزایش یافته بود. از این رو توصیه می‌کنیم که زائران مراقب تصادف باشند و در در داخل کشور با دقت کافی رانندگی کنند و در کشور عراق نیز از وسایل نقلیه و رانندگان مطمئن استفاده کنند. در مورد گرمازدگی هم لازم است که توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: امسال نیز سازمان مدیریت بحران کشور برای برگزاری ماموریت اربعین در آماده‌باش کامل است  وتوصیه‌ها و ابلاغیه‌های لازم را نیز به دستگاه‌های مختلف امدادی و خدماتی ارائه کرده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها